Advokátní kancelář Jansa, Mokrý, Otevřel & partneři - specialisté na problematiku IT práva

E-commerce

27

září

2007

Za nákup na eBay do vězení?

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 27. 9. 2007 14:14 | Přečteno: 10163X

Nedávno vzbudilo rozruch rozhodnutí německého trestního soudu, který za podílnictví odsoudil v trestním řízení kupujícího – nabyvatele podezřele levné GPS navigace. Tuto navigaci přitom koupil u eBay, největšího provozovatele internetových aukcí na světě. Čím že se to kupující provinil?

24

květen

2007

E-aukce a právo spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 24. 5. 2007 15:16 | Přečteno: 8290X

V SRN vzbudil velikou pozornost rozsudek Spolkového soudního dvora (německý Nejvyšší soud), který se vyjádřil k právu spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy uzavřené v rámci aukce na e-Bay bez udání důvodu.

15

březen

2007

DRM ? Jsou opravdu nutné, nebo by to šlo i jinak?

Autor: Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 15. 3. 2007 12:20 | Přečteno: 6252X

DRM (Digital Management Rights) jsou ve spojení s užíváním P2P sítí širokým tématem, které se společnosti dotýká více, než by se na první pohled zdálo. V souvislosti s prohlášením Steva Jobse se zdá, že se tento problém stal tématem veřejným, obzvláště proto, že poukázal na roli, kterou hrají velk…

20

únor

2007

DRM a hudební průmysl

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 20. 2. 2007 01:52 | Přečteno: 7000X

V posledních dnech vzbudil šéf společnosti Apple Steve Jobs pozornost svým vyjádřením k DRM technologiím (Digital Rights Management). Společnost Apple tak reagovala na stále hlasitější kritiku spotřebitelů, kteří protestují proti tomu, že internetový obchod iTunes Music Store je pevně svázán s přehrávačem iPod-MP3-Player. Např. norský ombudsman již pohrozil…

15

leden

2007

Metatagy a systém Google - AdWords

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 15. 1. 2007 08:41 | Přečteno: 6928X

Zatímco právní aspekty tzv. metatagů jsou poměrně jasné a praxe zahraničních soudů je vcelku ustálená, vedou se diskuse o tom, zda se tyto principy aplikují též na reklamní systém Google – AdWords. V této věci již proběhlo v SRN a ve Francii několik zajímavých soudních sporů.