E-commerce
4
leden
2016
Nové povinnosti podnikatelů dle novely zákona o ochraně spotřebitele
Autor: Mgr. et Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 4. 1. 2016 14:32 | Přečteno: 5670X

Pozorní podnikatelé jistě v průběhu loňského roku zaznamenali přípravu novely zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen zákon o ochraně spotřebitele), o níž média průběžně informovala během legislativního procesu. Vzhledem k tomu, že dne 28.12.2015 byla novela oficiálně vyhlášena ve Sbírce zákonů, přičemž část z novelizovaných ustanovení nabyla ú…
25
srpen
2015
Jak se chránit před kopírováním obchodních podmínek konkurencí?
Autor: Petr Otevřel | Vloženo: 25. 8. 2015 15:46 | Přečteno: 6151X

Ten, kdo si nechal zpracovat obchodní podmínky od advokáta, byl často překvapen, jak časově náročný je to proces (kvalitní advokát by měl ušít obchodní podmínky na míru svého klienta a pokud to zákon dovoluje, respektovat jeho stávající a zaběhaný způsob uzavírání smluv a vůbec komunikace se zákazníkem). Zpracování kvalitn…
18
únor
2013
Internetové aukce – náhrada ušlého zisku při nedodání zboží
Autor: Petr Otevřel | Vloženo: 18. 2. 2013 13:55 | Přečteno: 4986X

Škoda může vzniknout nejen jako přímá škoda, v důsledku které došlo k přímému snížení majetku poškozeného, ale také jako ušlý zisk, kterého poškozený nemohl dosáhnout v důsledku jednání osoby, která porušila své povinnosti ze smlouvy. V tomto článku se budeme zabývat soudním sporem v oblasti e…
16
květen
2010
Neoprávněné podnikání na internetu
Autor: JUDr. Jansa Lukáš | Vloženo: 16. 5. 2010 15:37 | Přečteno: 10633X

Naši klienti prodávající na internetu vlastní zboží nebo zboží, jehož jsou výhradními dovozci se často setkávájí s nekalou konkurencí některých fyzických osob, které nemají podnikatelské oprávnění, a přesto prodávají „jejich zboží“. Omyl těchto rádobypodnikatelů spočívá většinou v tom, že když…
13
duben
2010
Chyba v ceně zboží internetového obchodu
Autor: JUDr. Lukáš Jansa | Vloženo: 13. 4. 2010 17:15 | Přečteno: 15162X

Nedávno se objevily na internetu články týkající se chybně uvedených cen zboží v internetových obchodech a následné povinnosti provozovatele eshopu je dodat zákazníkovi (viz „Obchod kasa.cz prodával mobily za zázračné ceny. Pak je ale odmítl dodat“ nebo „Chybné ceny Vodafonu: iPhone 3GS za tisícovku, Nokia N97 za osm tisíc“). Jak je ov…