E-commerce
16
prosinec
2019
Nové podmínky obchodního užívání internetových vyhledávačů a cenových srovnávačů – II. část
Autor: Mgr. et. Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 16. 12. 2019 13:26 | Přečteno: 2061X
V minulé části článku jsme si přiblížili obecné souvislosti přijetí Nařízení o podpoře spravedlnosti a transparentnosti pro podnikatelské uživatele internetových zprostředkovatelských služeb, dopadající jednak na provozovatele obecných internetových vyhledávačů, a jednak na provozovatele tzv. on-line zprostředkovatelských služeb (tedy především na…
12
prosinec
2019
Nové podmínky obchodního užívání internetových vyhledávačů a cenových srovnávačů – I. část
Autor: Mgr. et. Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 12. 12. 2019 13:15 | Přečteno: 2932X
Mnozí čtenáři si patrně pamatují na první z astronomických pokut, které Evropská Komise udělila Googlu za některé praktiky při provozování vyhledávače – konkrétně se jednalo o pokutu za zneužívání dominantního postavení při zvýhodňování nabídek služby Google Shopping ve výsledcích vyhledávání. Komise…
4
leden
2016
Nové povinnosti podnikatelů dle novely zákona o ochraně spotřebitele
Autor: Mgr. et Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 4. 1. 2016 14:32 | Přečteno: 7257X
Pozorní podnikatelé jistě v průběhu loňského roku zaznamenali přípravu novely zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen zákon o ochraně spotřebitele), o níž média průběžně informovala během legislativního procesu. Vzhledem k tomu, že dne 28.12.2015 byla novela oficiálně vyhlášena ve Sbírce zákonů, přičemž část z novelizovaných ustanovení nabyla ú…
25
srpen
2015
Jak se chránit před kopírováním obchodních podmínek konkurencí?
Autor: Petr Otevřel | Vloženo: 25. 8. 2015 15:46 | Přečteno: 8810X
Ten, kdo si nechal zpracovat obchodní podmínky od advokáta, byl často překvapen, jak časově náročný je to proces (kvalitní advokát by měl ušít obchodní podmínky na míru svého klienta a pokud to zákon dovoluje, respektovat jeho stávající a zaběhaný způsob uzavírání smluv a vůbec komunikace se zákazníkem). Zpracování kvalitn…
18
únor
2013
Internetové aukce – náhrada ušlého zisku při nedodání zboží
Autor: Petr Otevřel | Vloženo: 18. 2. 2013 13:55 | Přečteno: 6415X
Škoda může vzniknout nejen jako přímá škoda, v důsledku které došlo k přímému snížení majetku poškozeného, ale také jako ušlý zisk, kterého poškozený nemohl dosáhnout v důsledku jednání osoby, která porušila své povinnosti ze smlouvy. V tomto článku se budeme zabývat soudním sporem v oblasti e…