Advokátní kancelář Jansa, Mokrý, Otevřel & partneři - specialisté na problematiku IT práva

E-commerce

15

březen

2007

DRM ? Jsou opravdu nutné, nebo by to šlo i jinak?

Autor: Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 15. 3. 2007 12:20 | Přečteno: 7899X

DRM (Digital Management Rights) jsou ve spojení s užíváním P2P sítí širokým tématem, které se společnosti dotýká více, než by se na první pohled zdálo. V souvislosti s prohlášením Steva Jobse se zdá, že se tento problém stal tématem veřejným, obzvláště proto, že poukázal na roli, kterou hrají velk…

20

únor

2007

DRM a hudební průmysl

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 20. 2. 2007 01:52 | Přečteno: 8615X

V posledních dnech vzbudil šéf společnosti Apple Steve Jobs pozornost svým vyjádřením k DRM technologiím (Digital Rights Management). Společnost Apple tak reagovala na stále hlasitější kritiku spotřebitelů, kteří protestují proti tomu, že internetový obchod iTunes Music Store je pevně svázán s přehrávačem iPod-MP3-Player. Např. norský ombudsman již pohrozil…

15

leden

2007

Metatagy a systém Google - AdWords

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 15. 1. 2007 08:41 | Přečteno: 8813X

Zatímco právní aspekty tzv. metatagů jsou poměrně jasné a praxe zahraničních soudů je vcelku ustálená, vedou se diskuse o tom, zda se tyto principy aplikují též na reklamní systém Google – AdWords. V této věci již proběhlo v SRN a ve Francii několik zajímavých soudních sporů.

11

prosinec

2006

Odpovědnost provozovatele e-aukcí

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 11. 12. 2006 11:00 | Přečteno: 10047X

V souvislosti s rychle rostoucí oblibou internetových elektronických aukcí dochází k případům, kdy jsou nabízeny věci a předměty, jejichž prodejem může dojít k porušení zákona. Tento článek se zabývá některými aspekty odpovědností provozovatelů e-aukcí za taková jednání a aplikací zákona č. 480/2004 Sb. o někter…

7

listopad

2006

Právní povaha e-aukce

Autor: Mgr. Lukáš Mokrý | Vloženo: 7. 11. 2006 00:01 | Přečteno: 8803X

S rozvojem informačních a komunikačních technologií se v obchodních vztazích stále více rozšiřuje využívání tzv. elektronických aukcí (e-aukcí), jako svébytného B2B sytému. Z hlediska obchodního poskytují e-aukce prostor pro vyhledání nejvhodnějšího obchodního partnera a získání co nejvý…