3
říjen
2022
Příspěvek 75% na poplatky za registraci ochranné známky? Už jen poslední dva a půl měsíce!
Autor: Mgr. et. Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 3. 10. 2022 09:15 | Přečteno: 532X
Program poskytování grantů kompenzujících poplatky za registraci ochranných známek a průmyslových vzorů se chýlí k závěru – žádosti o poukazy na vyplacení grantu lze podávat do 16.12.2022. Stále tedy lze využít možnosti nechat si proplatit až 75 % výše správních poplatků, uhrazených za řízení o přihlášce ochranné…
8
září
2022
Příslib zaměstnání anebo na co si dát pozor při nabírání nového zaměstnance
Autor: Mgr. Adriana Černochová | Vloženo: 8. 9. 2022 10:33 | Přečteno: 523X
S kolegou Dariuszem Tomanem jsme napsali článek, ve kterém se zabýváme právními aspekty tzv. příslibu zaměstnání a nejnovější judikaturou v této oblasti. Viz zde: Příslib zaměstnání aneb na co si dát pozor při nabírání nového zaměstnance.
3
září
2022
Náhrada újmy podle nařízení GDPR (1. díl)
Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 3. 9. 2022 17:53 | Přečteno: 946X
Problematika GDPR je v České republice obecně poměrně opomíjená, a ještě více to platí o náhradě újmy vzniklé subjektům údajů v důsledku porušení GDPR (obecné nařízení Evropského Parlamentu a Rady č. 2016/679 o ochraně osobních údajů, u nás známějšího pod anglickou zkratkou GDPR; dále v textu jen „Nařízen…
13
květen
2022
Je přípustné sjednat ve smlouvě fikci předání a převzetí plnění?
Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 13. 5. 2022 16:05 | Přečteno: 1305X
V praxi jsou často sjednávány v IT smlouvách tzv. fikce předání a převzetí plnění, které stanoví právní následky nečinnosti objednatele v rámci procesu předání sjednaného plnění. Taková fikce je zpravidla uvozena doložkou „má se za to“ nebo „považuje se“ a jako následek případné nečinnosti je sjedná…
15
únor
2022
Řešení vad softwaru s ohledem na jejich kategorizaci
Autor: JUDr. Lukáš Jansa | Vloženo: 15. 2. 2022 13:50 | Přečteno: 1103X
V tomto článku se blíže podíváme na způsoby řešení jednotlivých kategorií vad či incidentů, které se mohou objevit během provozu softwaru. Nejprve si rozlišíme pojmy vada a incident a následně nadefinujeme možné kategorie vad s ohledem na projevy funkcionality SW a současně dopad na objednatele (uživatele SW). Řešení vad a incidentů a jejich smluvní úprava jsou pro provoz…