Internetové právo
1
březen
2010
Soudní spory z našeptávače Google suggest
Autor: Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 1. 3. 2010 13:49 | Přečteno: 6609X
Produkty společnosti Google se již několikrát staly v nedávné minulosti důvodem soudních sporů (viz. spory, týkající se systému zadávání klíčových slov pro vyhledávače Google Adwords). V posledním roce musel Google čelit sporům dalším, tentokrát vyvolaným jeho systémem „Google suggest“.
1
listopad
2009
Porušují on-line sázkové kanceláře práva k ochranným známkám?
Autor: Mgr. et Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 1. 11. 2009 16:52 | Přečteno: 6529X
Je běžné, že provozovatelé on-line sázkových kanceláří uvádějí na svých stránkách názvy sportovních klubů, nebo sportovních událostí. Stejně tak je však běžné, že názvy těchto klubů nebo sportovních událostí jsou chráněny ochrannými známkami. Užívání názvů klubů nebo sportovních akc…
1
listopad
2009
Kopírování internetových stránek
Autor: JUDr. Jansa Lukáš | Vloženo: 1. 11. 2009 11:16 | Přečteno: 15441X
Kopírování internetových stránek je nelegální !!! V poslední době se totiž objevil na internetu článek pod názvem „Okopírovat web konkurenci se smí. A bez placení“, který poukazoval na to, že kopírování obsahu internetových stránek za určitých okolností je v pořádku, neboť toto svým rozhodnutím „posvětil“ …
23
duben
2009
Zpřístupnění díla prostřednictvím Internetu
Autor: Mgr. Martin Sýkora | Vloženo: 23. 4. 2009 12:58 | Přečteno: 9169X
Každý tvůrce či modifikátor obsahu webové stránky stojí na začátku své práce před rozhodnutím, zda vytvořit originální obsah stránky, či zda si „vypůjčit“ díla již zhotovená. Tento článek si klade za úkol vysvětlit, jakým způsobem dochází k užití autorsky chráněného díla ve specifickém prostředí Internetu…
3
únor
2009
Obchodní podmínky eshopu a jejich nedostatky
Autor: JUDr. Lukáš Jansa | Vloženo: 3. 2. 2009 13:23 | Přečteno: 17242X
Docela častým problémem, kterým se naše advokátní kancelář zabývá jsou smluvní vztahy v rámci internetových eshopů. Často se setkáváme se zásadními nedostatky úpravy jednak smlouvy a jednak obchodních podmínek. V čem tyto nedostatky spočívají a jak by měly obchodní podmínky u eshopů vypadat a stejně tak s jakými…