Advokátní kancelář Jansa, Mokrý, Otevřel & partneři - specialisté na problematiku IT práva

5

říjen

2009

Obchodní sdělení prostřednictvím SMS

Autor: Mgr. Martin Sýkora | Vloženo: 5. 10. 2009 09:59 | Přečteno: 9141X

  Podle aktuálního průzkumu Českého statistického úřadu vlastní mobilní telefon v současné době 88% obyvatel ČR, přičemž v  počtu aktivních SIM karet je ČR dokonce 7. na světě. Takovýto prostor pro potencionální reklamní sdělení prostřednictvím mobilní sítě samozřejmě neunikne pozornosti nejednoho inzerenta. Cílem tohoto článku bude zodpovědět na ot…

21

září

2009

Snížení nákladů na registraci ochranných známek Společenství

Autor: Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 21. 9. 2009 16:18 | Přečteno: 5855X

Evropská komise v letošním roce odsouhlasila v zájmu zpřístupnění ochrany průmyslového vlastnictví na unijní úrovni většímu počtu ekonomických subjektů snížení poplatků, spojených s registrací. Za přihlášky, které OHIM přijme po 1. květnu 2009, se platí už pouze jeden poplatek, a to na počátku řízení po podání přihl…

25

červen

2009

  Ochranná známka s dobrým jménem požívá díky své notorické známosti mezi spotřebiteli ochrany napříč celým spektrem výrobků a služeb. Tato rozšířená ochrana znamená výjimku ze zásady, podle níž je známka chráněna pouze pro ty výrobky a služby, s nimiž ji její vlastník užívá. Vzhledem k …

24

červen

2009

Oprávněné užití autorsky chráněného díla – Licenční smlouva

Autor: Mgr. Martin Sýkora | Vloženo: 24. 6. 2009 13:46 | Přečteno: 15371X

  V minulém článku (Zpřístupnění díla prostřednictvím Internetu) byly nastíněny způsoby, jakými na Internetu nejčastěji dochází k neoprávněnému užití autorsky chráněného díla a rovněž způsoby jakými se může poškozený autor chránit. V návaznosti na to, se tento článek bude zabývat tím, jak neoprávněnému z…

23

duben

2009

Zákaz distribuce zboží přes eBay

Autor: Petr Otevřel | Vloženo: 23. 4. 2009 13:02 | Přečteno: 9312X

Může výrobce zamezit distributorům prodej zboží prostřednictvím internetových aukcí? Tuto otázku řešily německé soudy v souvislosti s prodejem školních brašen. Jejich výrobce totiž ve smlouvách s jejich distributory stanoví podmínky pro jejich další prodej prostřednictvím e-shopů a výslovně zakazuje prodej prostřednictvím německé verze…