Advokátní kancelář Jansa, Mokrý, Otevřel & partneři - specialisté na problematiku IT práva

E-commerce

15

leden

2007

Metatagy a systém Google - AdWords

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 15. 1. 2007 08:41 | Přečteno: 5171X

Zatímco právní aspekty tzv. metatagů jsou poměrně jasné a praxe zahraničních soudů je vcelku ustálená, vedou se diskuse o tom, zda se tyto principy aplikují též na reklamní systém Google – AdWords. V této věci již proběhlo v SRN a ve Francii několik zajímavých soudních sporů.

11

prosinec

2006

Odpovědnost provozovatele e-aukcí

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 11. 12. 2006 11:00 | Přečteno: 6428X

V souvislosti s rychle rostoucí oblibou internetových elektronických aukcí dochází k případům, kdy jsou nabízeny věci a předměty, jejichž prodejem může dojít k porušení zákona. Tento článek se zabývá některými aspekty odpovědností provozovatelů e-aukcí za taková jednání a aplikací zákona č. 480/2004 Sb. o někter…

7

listopad

2006

Právní povaha e-aukce

Autor: Mgr. Lukáš Mokrý | Vloženo: 7. 11. 2006 00:01 | Přečteno: 5489X

S rozvojem informačních a komunikačních technologií se v obchodních vztazích stále více rozšiřuje využívání tzv. elektronických aukcí (e-aukcí), jako svébytného B2B sytému. Z hlediska obchodního poskytují e-aukce prostor pro vyhledání nejvhodnějšího obchodního partnera a získání co nejvý…

7

listopad

2006

Neplatnost kupní smlouvy uzavřené na internetu pro omyl prodávajícího

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 7. 11. 2006 00:01 | Přečteno: 7435X

Německý Spolkový soudní dvůr (obdoba českého Nejvyššího soudu) se zabýval problematikou kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu. Tuto smlouvu přitom pro omyl napadl sám provozovatel internetového obchodu - prodávající. Vzhledem k téměř totožné právní úpravě a s ohledem na to, že rakousko-uhersko-česká a…

12

srpen

2006

Právní otázky provozování e-Commerce

Autor: Mgr. Lukáš Mokrý | Vloženo: 12. 8. 2006 08:51 | Přečteno: 5116X

Při prodeji zboží a poskytování služeb pomocí prostředků elektronické komunikace (e-Commerce) jsou nároky na právní obezřetnost provozovatele podstatně vyšší než v případech obchodování ‚klasickým‘ způsobem.