Advokátní kancelář Jansa, Mokrý, Otevřel & partneři - specialisté na problematiku IT práva

7

listopad

2006

Smluvní úprava outsourcingu v oblasti ICT (díl 2.)

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 7. 11. 2006 00:01 | Přečteno: 5212X

V minulém díle jsme se věnovali výběru toho, co by v dobré SLA nemělo chybět. V tomto díle přidáme pár postřehů k odpovědnosti za škodu a mlčenlivosti, přičemž v obou případech jsou do českých smluv vtahovány instituty anglosaského práva, které mnohdy způsobují zmatky v terminologii. Závěrem bude následovat pár obecných postřehů ke…

7

listopad

2006

Pozor na provozovatele rejstříků!

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 7. 11. 2006 00:01 | Přečteno: 7948X

V poslední době jsem se ve své praxi setkal hned s několika případy rozhořčených klientů, kteří se tázali na platnost smluv, které byly uzavřeny s provozovateli různých registrů a rejstříků na internetu. Ačkoliv se tyto případy docela liší, jedno mají společné – nabídky k uzavření smlouvy jsou konstruovány tak, aby „klient“ těchto firem…

7

listopad

2006

Právní úprava zpřístupnění autorského díla prostřednictvím internetu

Autor: Mgr. Adam Liberda | Vloženo: 7. 11. 2006 00:01 | Přečteno: 6783X

Článek se zabývá některými právními aspekty zpřístupnění díla prostřednictvím internetu, jeho užití či volného užití takového díla, rozmnožování a sdělování prostřednictvím internetu, a to z pohledu českého autorského práva.

7

listopad

2006

Odpovědnost zaměstnavatele za osobní aktivity zaměstnanců na internetu

Autor: Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 7. 11. 2006 00:01 | Přečteno: 5081X

Zajímavý článek, týkající se odpovědnosti zaměstnavatele za soukromé aktivity jeho zaměstnanců na internetu, které jsou zaměstnanci provozovány přímo z místa pracoviště, byl publikován na serveru www.internet-juridique.net.

8

říjen

2006

Smluvní úprava outsourcingu v oblasti ICT (díl 1.)

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 8. 10. 2006 13:16 | Přečteno: 5605X

Outsourcing se stal v oblasti informačních technologií jedním z nejčastěji skloňovaných pojmů. Nejčastěji vede k využití služeb třetích stran finanční úspora, protože objednatelé těchto služeb se mohou soustředit na svůj „core business“ a nemusí organizovat a platit rozsáhlé IT oddělení, jehož efektivitu často nejsou schopni dost dobře posoudit a ověřit.